Oct
29
7:00 PM19:00

인문학 강연 독일문화원/ Lectures @ Goethe-Institut Korea

젠더 + 기술: 오류의 재생
Gender Hierarchy: Recycling its Errors
2019.9.6- 10. 29

인문학 강연: 허욱, 파트리샤 리드
사회: 여인영
2019 10.29 19:00-21:30
장소: 독일문화원 서울

Lectures : Yuk Hui, Patricia Reed
Moderation: InYoung Yeo
2019 October 29 19:00-21:30
Venue: Goethe-Institut Seoul

아래 링크로 신청/ Please follow link below:

https://forms.gle/CBwbs9gc1C84dAQ97

<젠더+기술: 오류의 재생>- 젠더, 예술, 그리고 기술의 접점에서 발생하는 문제들에 비평적으로 접근하고자 하는 프로젝트의 일환으로 허욱과 파트리샤 리드의 강연을 선보인다. 두개의 강연은 인간중심의 사상에서 나아가 ‘우주론'에서 순환적 공존의 이념과 다층적 내러티브를 찾아본다. 허욱은 철학가이며 올해 한국에서 새롭게 변역되어 출판된 <중국에서의 기술에 관한 물음: 코스모 테크닉스 시론>의 저자이다. 그의 강연에서는 그가 동서양의 주요 철학가에서부터 이끌어온 자연과 기술의 이론인 ‘코스모 테크닉스' 즉 ‘기술의 활동을 통한 우주의 질서와 윤리의 질서의 융합’에 대한 이론을 펼친다. 파트리샤 리드의 강연 ‘행성적 환경안에서의 존재의 장르와 진기함의 문제성'에서는 우주적 변화와 반대로 사회를 이끄는 ‘적응형 변화(adaptive change)'에 대한 문제를 제기한다. 나아가, 경제-계산적 현실의 (economic-computational reality) 조건이, 인류가 자신을 바라보고, 상호 관계를 맺고, 역사적 미완성의 공통 과제를 풀기위해 어떻게 패러다임의 변화를 요구하는지 탐구한다.


As a part of the project “Gender Hierarchy: Recycling its Errors”-addressing critical questions in the intersection of gender, art and technology- presents two lectures by Yuk Hui, author of ‘The Question Concerning Technology in China: an Essay in Cosmotechnics’ and Patricia Reed, co-author of ‘The Xenofeminist Manifesto'. The lectures explore ‘cosmos’ as a form of logic that encompasses ideologies and narratives of continuity, coexistence and cyclical relations of future humanity. Yuk Hui - philosopher - focuses on ‘Cosmotechnics’ (“preliminary definition that is the unification of the cosmic order and moral order through technical activities” Yuk Hui) drawn from both the Eastern and Western thinkers in developing the theory of nature and technics. Patricia Reed-artist, writer and designer- in her talk, ‘Genres of Being for a Planetary Condition and the Semblance of Novelty Problem’, explores the problem of ‘adaptive change’ as opposed to cosmological change, and how the totalising condition of entangled economic-computational reality demands paradigmatic transformations in how humanity sees itself and co-relates, towards a common project of historical incompletion.

참여자 소개:

허욱은 철학자이자 바이마르 바우하우스 대학에서 강연하고 있으며 홍콩시립대학 창작 미디어학과 방문 교수이다. 2019년 한글로 번역된 ‘중국에서의 기술에 관한 물음: 코스모 테크닉스 시론’ 의 저자이며 홍콩대학과 런던 골드스미스 대학에서 컴퓨터공학과 철학을 공부하고 기술의 철학을 연구해왔다. 그는 2012년 부터 독일의 로이파냐 대학(the Leuphana University )과 항저우의 차이나 예술 아카데미 (the China Academy of Art) 에서 철학을 가르쳐 왔다.

‘국제시몽동연구센터 회원으로 본서 외에도 On the Existence of Digital Objects(2016)와 Recursivity and Contingency 등의 저서가 있다. 런던의 골드스미스에서 스티글러의 지도 아래 (기술)철학을 전공했다. 서양 형이상학의 존재?―?망각을 극복하려고 한 하이데거를 다시 기술?―?망각 테제를 통해 넘어서고자 하는 스티글러의 문제의식과 공명하고 또 대화하면서 ‘21세기의 기술 문명 극복’이라는 거대한 과제를 ‘동양’의 눈을 통해 글로벌하게 모색하고 있다. 우리 시대의 절박한 이 과제를 동서양을 두루 아우르면서 새롭게 사유하려는 선구적인 시도 중의 하나를 대변하는 이 신진학자의 새로운 시도는 중국과 일본을 비롯해 유럽 등 전 세계에 걸쳐 널리 주목받고 있다. ‘ (www.kyoboacademy.co.kr )

파트리샤 리드는 독일 베를린에서 활동하는 작가, 저술가, 디자이너다. 예술가로서 그의 주요 전시는 캐나다 오타와 소재 칼튼 대학 화랑(Carleton University Art Gallery, CUAG), 미국 캘리포니아주 오클랜드시 소재 자본주의 박물관(Museum of Capitalism), 레바논 베이루트 소재 홈 워크스 7(Home Works 7), 네덜란드 로테르담 소재 비테 데 비트 현대 미술 센터(Witte de With Center for Contemporary Art), 베를린 소재 세계 문화의 집(Haus der Kulturen der Welt, HKW), 그리고 독일 슈투트가르트 소재 슈투트가르트 뷔르템베르크 미술 협회(Württembergischer Kunstverein Stuttgart)에서 개최된 ‘하나와 여럿(The One and The Many)’전이 있다. 그의 최근 글은 『Para-Platforms』(Sternberg Press, 발간 예정), 『Post-Meme』(Punctum Books, 발간 예정), 『e-flux Architecture』, 『Xeno-Architecture』(Sternberg Press, 발간 예정), 『_AH Journal』, 『Cold War/Cold World』(Urbanomic), 『Distributed』(Open Editions), 『MoneyLab Reader #2』(Inst. of Networked Cultures), 『The Neurotic Turn』(Repeater Books)에 발표된 바 있다. 리드는 세계 문화의 집에서 개최된 ‘속박에서 풀린 1948년: 유물(1948 Unbound: Tokens)’(2017)을 빅토리아 이바노바(Victoria Ivanova)와 공동 기획했으며, ‘2018 공공 예술 뮌헨’(Public Art Munich 2018)의 이론 연구자였다. 또한 리드는 라보리아 쿠보닉스(Laboria Cubonics, 기술 물질적 페미니즘) 실무 집단의 일원인데, 이 집단이 발간한 『제노페미니즘 선언(Xenofeminist Manifesto)』(2015)은 2018년 가을에 버소 북스(Verso Books)에 의해 재발간됐다.

여인영은 작가, 독립 큐레이터이자 디렉터이다. 영국, 미국, 한국에서 영문학, 일러스트레이션, 미술을 수학한 후, 2014년 서울에서 작가 운영 공간 스페이스 원을 창립했다. 이후 한국, 일본, 대만, 독일, 영국, 미국 등 다양한 국가의 미술 공간 및 신진 작가들과 함께 작업하고 실험하며 여러 협력 전시들을 기획했다. 주요 프로젝트 및 전시로 서울 도시데이타 사이언스 연구소 프로젝트 'A.I.MAGINE': 전시, 강연, 워크샵, 퍼포먼스 기획; 스페이스원 프로젝트 'Gender Hierarchy' 독일문화원 싱가포르 후원: 전시, 강연, 퍼포먼스; 2017서울도시건축비엔날레 ‘삼방 회로’: 퍼포먼스 인터뷰와 전시, 퍼포먼스, 패널 토크; 독일문화원 동아시아 지역 프로젝트 'A Better Version of 人' 한국 프로그램: 전시, 패널 토크, 워크샵 기획; 'A Free Breakfast', 'Multitude', 'Bare' 등의 그룹전시 및 '공간', '비쥬얼 인터뷰' 등의 개인전을 열었다.

Yuk Hui is a philosopher, currently teaches at the Bauhaus University in Weimar, Germany. Since 2012, Hui has been teaching philosophy at the Institute for Philosophy at the Leuphana University in Germany and at the China Academy of Art in Hangzhou, he was also a Visiting Associate Professor at the School of Creative Media of the City University of Hong Kong in 2019, a researcher of the Centre international des études Simondonienne in Paris, visiting faculty of the Strelka Institute for Media, Architecture and Design in Moscow. He has published on philosophy of technology and media in periodicals such as Research in Phenomenology, Metaphilosophy, Theory Culture and Society, Parrhesia, Angelaki, Cahiers Simondon, Deleuze Studies, Intellectica, Krisis, Implications Philosophiques, Jahrbuch Technikphilosophie, Techné, among others. He is contributing editor of 30 Years after Les Immatériaux: Art, Science and Theory (2015), and author of On the Existence of Digital Objects (prefaced by Bernard Stiegler, University of Minnesota Press, March 2016), The Question Concerning Technology in China. An Essay in Cosmotechnics(Urbanomic, December 2016), Recursivity and Contingency (prefaced by Howard Caygill, Rowman and Littlefield International, March 2019).

Patricia Reed is an artist, writer and designer based in Berlin. Recent writings have been published in Glass Bead Journal (forthcoming), The New Normal (forthcoming), Construction Site for Possible Worlds (Urbanomic, forthcoming), e-flux Journal, Making & Breaking,Angelaki, Para-Platforms (Sternberg); Post-Meme (Punctum Books); e-flux Architecture; Xeno-Architecture (Sternberg Press); Cold War Cold World (Urbanomic); and Distributed (Open Editions). Reed is also part of the Laboria Cuboniks (techno-material feminist) working group whose Xenofeminist Manifesto (2015) was republished by Verso Books in 2018; translated into Korean by Agrafa Society in 2019.

InYoung Yeo is an independent artist, curator and director based in Seoul. Her work expands from artistic materialization of drawing, painting, installation works to curatorial projects with interdisciplinary approaches in topics of Gender, A.I. and Urbanization as her main area of research. She explores various forms of manifestation in visual patterns based on logical structures of the human 'mind' and coincidences in the multi dimensional time and space.Yeo has put together and participated in various projects, exhibitions, residencies, talks and workshops in Korea, Japan, Taiwan, Germany, US among others. Some of her major projects and exhibitions include ‘Intersections of Common Space and Time’ a public art intervention project in Seoul, supported by Seoul Art Foundation, Goethe-Institut Seoul; ‘Gender Hierarchy’ exhibition and related programs at Grey Projects, LaSalle College of the Arts in Singapore, in partnership with Goethe-Institut Singapore ; ‘A.I.MAGINE’ an art and technology collaboration project with Seoul City, Seoul National University, Seoul Digital Foundation, Seoul Data Science Lab Project at Art Center Nabi, Space One, Goethe-Institut Seoul; 'a three-way dialogue' as a part of the Seoul Biennale of Architecture and Urbanism 2017; East Asia Goethe-Institut A.I. research project 'A Better Version of 人' programs in Korea; Group Exhibitions 'A Free Breakfast', 'Multitude', 'Bare'; and Solo Exhibitions 'a three-way dialogue', 'Space' and 'Visual Interview'.



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Oct
12
7:00 PM19:00

영화 상영회/ Film Screening X

젠더 + 기술: 오류의 재생
Gender Hierarchy: Recycling its Errors
2019.9.6- 10. 29

영화상영회: 안드레아 프란코, 스텔라 안, 파비안 어레스티, 이혜성, 캘리 선 킴, 나오코 타사카, 리오 샴리즈
2019 10.12 19:00-20:30
장소: 스페이스원, 신흥시장

Film Screening: Andrea Franco , Stella Ann , Fabian Euresti , Hyesung II , Kelly Sun Kim , Naoko Tasaka , Lior Shamriz
2019 October 12 19:00-20:30
Venue: Space One, Sinheung Market

<참여자 소개>

파비안 어레스티는 작가이자 영화감독이다. 멕시코 이민자 집안의 막내 아들로 태어난 그는 캘리포니아의 산 호아킨 밸리에서 자랐다. 캘리포니아 주립대학 베이커스필드에서 영문학을 전공한 후 칼아츠에서 영화 연출을 전공했다. 그의 영화는 20개 이상의 영화 페스티벌에서 상영 됐으며, 슬램댄스 영화제의 다큐멘터리 프로그래머이고, 현재 에니메이션 텔레비전 시리즈를 공동 기획하고 있다.

안드레아 프랑코( 페루 리마 출생)는 로스앤젤레스에서 활동하는 아티스트, 영화감독, 영화 프로그래머이다. 그의 작품은 관조적인 시선으로 장소와 사람들과의 관계를 논픽션으로 담아낸다. 또한, 경계들, 분계선과 분열, 보이는 것과 보이지 않는것, 육체적인것과 만질수 있는 것들에 대해 다루고 있다. 그가 알고 있는 그리고 알지 못하는 현실들을 개인적인 경험을 통하여 작품속에서 국경, 집단 이주, 이민, 문화적 전통, 후기 식민지 이후 계급 관계, 토착 전통, 정신성과 연계성들을 탐구한다. 그는 세계와 타인에 대한 우리의 인식과 의식을 전환하는 강렬한 치유의 메카니즘으로서의 영상들을 작업한다. 그의 작품이 상영된 곳은 퍼시픽 스탠다드 타임 (Pacific Standard Time LA/LA), 구겐하임 뮤지엄( the Solomon R. Guggenheim Museum), BAFICI, 플라허티 뉴욕(Flaherty NYC), 리마 미술관(Museo de Arte de Lima), 로스앤젤레스 현대 전시관(Los Angeles Contemporary Exhibitions), REDCAT, 지네비 빌바오(Zinebi Bilbao), Matadero Madrid, 리마 영화제, 산티아고 영화제, 미국 다큐멘터리 영화제, Cineteca Nacional de Mexico, Sala Luis Miro Quesada Garland 등 다수이다. 그는 리마 독립영화제의 실험영화부분 프로그래머이자 큐레이터이다.

스텔라 안은 로스엔젤레스 출신의 다분야 예술가이자 음악 프로듀서이다. 그의 작품은 다중적인 구조, 이야기들의 배치, 의미의 붕괴등을 다룬다. 비디오, 설치물과 글이 다수의 갤러리에서 전시되었다. 르콘드레 인터내셔널 (the Palais De Tokyo) , Haus der Kulturen der Welt, 리오데 자네이루에 컬타시네마 , 리마 페스티벌 인디펜던트, 뉴욕의 에이씨 인스티튜트, 휴먼 리소시스 (로스앤젤레스). 또한, 그녀의 음악 프로젝트 아마존닷컴이 로스엔젤레스의 레드불 음악 페스티벌에서 공연되었다.

켈리킴은 서울에서 태어났으며, 영화, 비디오, 다큐멘터리, 설치 등을 통해 우리의 일상속에 내제된 무의식들을 탐구하는 작업을 한다. 작업 과정 속에서 종종 자연스럽게 얻어지는 예측 불가능하고 정제되지 않은 이미지와 스토리들을 꺼내보인다. 캘리포니아에 위치한 칼아츠에서 영화 석사를 졸업했다. 그의 영화 <불확정성의 법칙>은 에딘버러 국제 영화제에 초청 상영됐으며 그밖에 영화와 비디오 들이 미국 로스앤젤레스와 뉴욕 등에 위치한 다수의 뮤지엄, 갤러리와 영화제에서 상영되었다

이혜성은 로스엔젤레스와 서울에서 작업 활동을 하며, 주로 “평범함”을 바탕으로 한 이야기를 탐구한다. 필름/비디오,사진, 그리고 페인팅 등을 통해 그의 작품 주인공들이 공평하고 안전한 플랫폼에서 그들의 이야기를 펼칠 수 있도록 하는 것이 작가의 주된 목적이다. 이혜성은 “칼아츠”에서 석사과정을 마쳤으며, 로스엔젤레스, 뉴욕, 하버드, 멕시코, 베를린 등 다양한 갤러리/필름 상영 공간에서 작품을 선보였다.

나오코 타사카는 일본에서 태어났으며 건축과 웹 프로그래밍을 공부한 뒤 캘리포니아 칼아트에서 영화로 학사 (2006년)와 석사(2011년)를 받았다. 주로 실험영화와 비디오 설치 작품을 만든다.

리오 샴리즈는 영화 감독, 시각예술가, 음악가이다. 퍼포먼스로서의 영화와 기록 과정으로서의 영화적 언어를 그의 에세이 영화에 반영한다. 그는 영화, 스크린 설치 작업, 음악 그리고 퍼포먼스를 통해 사회, 실존과 몸( 일종의 나 라는 객체)에 대한 사유를 탐구하고 질문한다. 참여한 다수의 영화제는 베를린 비엔날레(Berlinale), 로카르노(Locarno), 사라예보(Sarajevo), MoMA’s ND/NF, BAFICI, 프레임라인(Frameline), MixNYC, 토리노(Torino)이고 워싱턴 내셔널 갤러리 (Washington DC National Gallery), 워커 아트센터(Walker Art Center), 링컨센터( Lincoln Center New York)에서 상영되었다. 또한, 오버하우제(Oberhause) 영화제에서 the Max Ophüls Prize 후보에 선정 되었으며 독일 내셔널 갤러리 상(German National Gallery Prize for Young Art Film)의 후보에 올랐다. the Thessaloniki Intl FF 와 독립 카도비체 (Ars independent Katowice) 에서 회고전을 하였다. 입주 작가로 참여한 곳은 타이페이 아티스트 빌리지( the Taipei Artist Village), 벌몬즈 스튜디오 센터(Vermont Studio Center), 서울시립 난지 미술관, 금천 예술공장, 팜 (PAM), 로스앤젤레스 이다. 이스라엘의 아슈켈론에서 태어났으며 열아홉살때 군대를 도중에 그만두고 텔라비브로 갔다. 그는 거기서 영화를 시작했고 컴퓨터로 음악을 만들고 아트 출판일을 했다. 그후 십년정도 독일 베를린에서 살았으며 지금은 캘리포니아에 거주하고 있다

스테이크필름은 서울과 함부르크를 기반으로 활동하는 텍스트+영상+음악 프로덕션 하우스다. “영상을 통한 깊은 문화”를 추구하고 있다.

<bio>

Fabian Vasquez Euresti is a writer/director. The youngest son born to Mexican immigrants, he grew up in California’s San Joaquin Valley. He studied English Literature at CSU Bakersfield, followed by film directing at California Institute of the Arts.  His films have screened at more than 20 festivals worldwide. Fabian is a documentary programmer for Slamdance and is currently co-developing an animated series for television. 

Andrea Franco (b. Lima, Peru) is an artist, filmmaker and film programmer based in Los Angeles. Her work makes use of an observational lens and non-fiction to create a body of work based on her relationship with the places and people she portrays, and the exploration of boundaries, lines and fragmentation, visible and invisible, physical and intangible. Stemming from personal journeys into known and unknown realities, her work explores borders, diaspora, immigration, cultural heritage, post-colonial class relations, indigenous traditions, spirituality and connectivity. Franco works with the moving image as an impactful and healing mechanism towards a shift in consciousness and our perception of the world and of others. 

Her work has screened at Pacific Standard Time LA/LA, the Solomon R. Guggenheim Museum, BAFICI, Flaherty NYC, Museo de Arte de Lima, Los Angeles Contemporary Exhibitions, REDCAT, Zinebi Bilbao, Matadero Madrid, Lima Film Festival, Santiago International Film Festival, American Documentary Film Festival, Cineteca Nacional de Mexico, Sala Luis Miro Quesada Garland, among others. She is also the programmer and curator of the experimental film section of Lima Independiente International Film Festival. 

Stella Ahn is a multi-disciplinary artist and music producer based in Los Angeles. Her work is interested in heterogeneous structures, narrative arrangements, and the collapsing of meaning. She has exhibited videos, installations, and texts with Rencontres Internationales at the Palais De Tokyo and Haus der Kulturen der Welt, as well as with Curtacinema in Rio de Janeiro, Festival Lima ndependiente, AC Institute in New York, and Human Resources in Los Angeles. Her music project, Amazondotcom, has performed in Boiler Room, Red Bull Music Festival Los Angeles, and Mutek MX.

Kelly Sun Kim is a filmmaker and visual artist working in film, video, experimental documentary, installation in order to investigate the force of the unconscious in everyday life. She often uses unpredictable, process-driven approaches to arrive at her images, lending her works an element of surprise. Originally from Seoul, Kelly Sun Kim earned an MFA in Film/Video at the California Institute of the Arts. Her film, Uncertainty Principle, premiered at Edinburgh International Film Festival, UK. Her works have been exhibited at Los Angeles County Museum of Art (LACMA), the Museum of Modern Art (MoMA), the Los Angeles Municipal Art Gallery (LAMAG), the Torrance Art Museum(TAM), the Orange County Museum of Art (OCMA), the Roy and Edna Disney Theater(REDCAT), and various national and international film festivals.

Hyesung ii is a filmmaker/artist based in Los Angeles and Seoul, Korea, whose work derives from the narratives of “ordinary” individuals and/or daily events. Through the forms of film/video, photos, and paintings, the work is set to create platforms for the subjects to safely tell their story while preserving the core essence of the narrative. Hyesung ii received her Master’s degree from California Institute of the Arts. Her work showed at film venues and art spaces in various places: Mexico, Cambridge, Los Angeles, Berlin, Bradford, Utrecht, New York, etc. 

Naoko Tasaka was born and raised in Japan where she studied architecture and web programming. Tasaka began her work in experimental filmmaking at California Institute of the Arts (CalArts) in 2006 and graduated with an MFA degree in Film/Video in 2011. Tasaka’s primary focus is experimental film and video installation.

Lior Shamriz is a film director, visual artist, and musician. Their films are essayistic narrations that utilize cinema as performance and the cinematic languages as a process of reflexive documentation. Through their cinema, multi-screens installation, music and participatory performance, they explore and question ideas about society, being and the body (as the “I-Object”). Shamriz presented their films at numerous festivals including Berlinale, Locarno, Sarajevo, MoMA’s ND/NF, BAFICI, Frameline, MixNYC, Torino and venues such as Washington DC National Gallery, Walker Art Center, and Lincoln Center New York. They’re the winner of multiple awards at Oberhausen, was nominated for the Max Ophüls Prize, and shortlisted for the German National Gallery Prize for Young Art Film. They received retrospectives at the Thessaloniki Intl FF and Ars independent Katowice. They were an Artist-in-Residency at the Taipei Artist Village, Vermont Studio Center, Seoul Museum of Arts Nanji, Geumcheon Seoul Art Space and PAM Residencies Los Angeles, where he led film/performance workshops and curated programming. Born in Ashkelon, Israel, they dropped out of the army at nineteen and moved to Tel Aviv, where they began making films and experimenting with computer-generated music and collective art publications. After living a decade in Berlin, they are now based in California. 

STEAK FILM is a film production house based in Seoul that also stages cinematic events throughout the city. In both areas of our work, we promote deep culture through film. 



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Sep
7
3:00 PM15:00

작가, 큐레이터와의 대화/ Artist, Curator talk: 젠더 + 기술: 오류의 재생 / Gender Hierarchy: Recycling its Errors

작가와 큐레이터 토크 듀킴, 로사나 그라프, 리사 클러스터커터, 플로리안 뮬러, 여인영
2019 9.7.15:00-16:00
장소: 스페이스원

Artist/Curator Talk Dew Kim, Rosanna Graf, Lisa Klosterkötter, Florian Müller, InYoung Yeo
2019 September 7 15:00-16:00
Venue: Space One

http://www.artspaceone.org/gender-hierarchy-recycling-its-errors

참여자 소개/BIO

여인영은 작가, 독립 큐레이터이자 디렉터이다. 영국, 미국, 한국에서 영문학, 일러스트레이션, 미술을 수학한 후, 2014년 서울에서 작가 운영 공간 스페이스 원을 창립했다. 이후 한국, 일본, 대만, 독일, 영국, 미국 등 다양한 국가의 미술 공간 및 신진 작가들과 함께 작업하고 실험하며 여러 협력 전시들을 기획했다. 주요 프로젝트 및 전시로 서울 도시데이타 사이언스 연구소 프로젝트  'A.I.MAGINE': 전시, 강연, 워크샵, 퍼포먼스 기획; 스페이스원 프로젝트 'Gender Hierarchy' 독일문화원 싱가포르 후원: 전시, 강연, 퍼포먼스; 2017서울도시건축비엔날레 ‘삼방 회로’: 퍼포먼스 인터뷰와 전시, 퍼포먼스, 패널 토크; 독일문화원 동아시아 지역 프로젝트 'A Better Version of 人' 한국 프로그램: 전시, 패널 토크, 워크샵 기획; 'A Free Breakfast', 'Multitude', 'Bare'  등의 그룹전시 및 '공간', '비쥬얼 인터뷰' 등의 개인전을 열었다.

리사 클러스터커터는 함부르크와 쾰른에서 거주하고 작업하는 독립 큐레이터이다. 2018년 쾰른에 위치한 프로젝트 공간 Strizzi space (www.strizzi.space/)의 공동 창립자이고 다수의 전시회를 초안하였다(예: Strizzi at Palazzo Campofranco).  2018년 부터KunstWerk Köln e.V. 와 프로젝트 공간 PiK Deutz (projektraumimkunstwerk.tumblr.com/) 에서 문화 감독, 쾰른에 Galerie Delmes & Zander와Overbeck-Gesellschaft, Kunstverein Lübeck에서  어시스턴트로 일한 경험이 있다. 그는2017년 함부르크 the Hochschule fürbildende Künste 에서 석사학위를 받았으며, 함부르크 대학과 (the HFBK Hamburg, the University of Hamburg) 스톡홀름 로열 아트 인스티듀트 (the Royal Institute of Art in Stockholm) 에서 미술, 독일문학, 과학교육학를 공부했다. 또한, 잡지 쿤스포럼 인터내셔날(Kunstforum International ), 전시 도록Lübeck collects, 그 외 여러 다수의 예술 관련  글들을 쓰고 있다. 

플로리안 뮬러는 2018년 부터 KunstWerk Köln e.V 에서 문화 감독으로 일하고 있으며 쾰른에 위치한 프로젝트 공간 Strizzi in Cologne (www.strizzi.space/)dml의 공동 창립자이다. 1999년부터 2006년까지 RWTH Aachen, IUAV (베니스) 와UdK (베를린) 에서 건축을 공부했다.  또한, 건축사무실에서 일하는 동안 다수의 건축 사진가들을 도와 프리랜서로 일한 경험이 있다. 2010년 박물관 Wallraf - Richartz  (쾰른) 에서the Kunstnacht 2010 전시를 구성했으며, 2011년 부터2012년에 참여하여 감독한 행사는 stART, an initiative of the Friends of the Wallraf - Richartz - Museum and the Museum Ludwig. 또한, 그가 2009년 부터 작업한 인테리어/건축 프로젝트로 3f Architekten, v- architekten, yi- architects and Pfeffer Architekten in Cologne on projects in interior design/architecture 가 있다. 


InYoung Yeo is an independent artist, curator and director based in Seoul. Her work expands from artistic materialization of drawing, painting, installation works to curatorial projects with interdisciplinary approaches in topics of Gender, A.I. and Urbanization as her main area of research. She explores various forms of manifestation in visual patterns based on logical structures of the human 'mind' and coincidences in the multi dimensional time and space.Yeo has put together and participated in various projects, exhibitions, residencies, talks and workshops in Korea, Japan, Taiwan, Germany, US among others. Some of her major projects and exhibitions include ‘Intersections of Common Space and Time’ a public art intervention project in Seoul, supported by Seoul Art Foundation, Goethe-Institut Seoul; ‘Gender Hierarchy’ exhibition and related programs at Grey Projects, LaSalle College of the Arts in Singapore, in partnership with Goethe-Institut Singapore ; ‘A.I.MAGINE’ an art and technology collaboration project with Seoul City, Seoul National University, Seoul Digital Foundation, Seoul Data Science Lab Project at Art Center Nabi, Space One, Goethe-Institut Seoul; 'a three-way dialogue' as a part of the Seoul Biennale of Architecture and Urbanism 2017; East Asia Goethe-Institut A.I. research project 'A Better Version of 人' programs in Korea; Group Exhibitions 'A Free Breakfast', 'Multitude', 'Bare'; and Solo Exhibitions 'a three-way dialogue', 'Space' and 'Visual Interview'. 

Lisa Klosterkötter is a freelance curator. She lives and works in Hamburg and Cologne. In 2018 she co-founded the project space Strizzi in Cologne (www.strizzi.space/). She is the initiator of various exhibition projects such as Strizzi at Palazzo Campofranco as part of the collateral events of Manifesta 12, 2018 in Palermo. Since 2018 she is working as a cultural manager for KunstWerk Köln e.V. and for the project space PiK Deutz (projektraumimkunstwerk.tumblr.com/). She worked as an assistant at Galerie Delmes & Zander, Cologne and as a curatorial assistant at Overbeck-Gesellschaft, Kunstverein Lübeck. In 2017 she completed her master's degree at the Hochschule fürbildende Künste in Hamburg. She studied fine arts, German literatur and educational sciences at the HFBK Hamburg, the University of Hamburg and the Royal Institute of Art in Stockholm. She writes texts for magazines such as Kunstforum International, exhibition catalogues such as Lübeck collects and various artist books.

Florian Müller has been working since 2018 as cultural manager for KunstWerk Köln e.V. He is the co-founder of the project space Strizzi in Cologne (www.strizzi.space/). From 1999 to 2006 he studied architecture at RWTH Aachen, IUAV in Venice and as a guest student at UdK Berlin. Parallel to his work in architectural offices, he worked as a freelance assistant for various architectural photographers. As team leader he organized the Kunstnacht 2010 at the Wallraf - Richartz - Museum in Cologne. From 2011 - 2012 he coordinated and directed stART, an initiative of the Friends of the Wallraf - Richartz - Museum and the Museum Ludwig. Since 2009 he has been working for 3f Architekten, v- architekten, yi- architects and Pfeffer Architekten in Cologne on projects in interior design/architecture.


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Sep
6
7:30 PM19:30

퍼포먼스/ Performance: 젠더 + 기술: 오류의 재생/ Gender Hierarchy: Recycling its Errors

젠더 + 기술: 오류의 재생/ Gender Hierarchy: Recycling its Errors
solve et coagula 

Rosanna Graf, Livid Living Corpse, HD-Video, 29 min, Colour, Sound, 2017


로사나 그라프 2019 9.6 19:30
장소: 스페이스원, 신흥시장

Rosanna Graf
2019 September 6 19:30
Venue: Space One, Sinheung Market

대중문화와 주류 문화 속 마법과 영적인 소재를 탐구해본다. 페미니스트의 상징으로 서의  “마녀”는 가부장제와 이성애 중심적 젠더 개념을 뒤흔들어보고, 마법의 힘을 빌려 개인 각각의 현실을 개선하고 수정한다. 퍼포먼스에 참여하여  관객의 자아를 풀어내고 재창조할 수 있는 마법의 길로 초대합니다! 

Explores the uprise of spiritual and occult practices within pop culture and the mainstream. The witch as feminist icon is destabilizing patriarchal and heteronormative conceptions of identity, gender, sexuality and body. Practitioners of Magick are able to modify and enhance reality to meet their individual needs. The audience is invited to participate in a transformative initiation ritual to the alchemic path of dissolving and reinventing the self.

작가소개/ BIO

로사나 그라프는 함부르크에서 거주하고 작업한다.  그는 포르츠하임 대학 함부르크 ( the Hochschule für bildende Künste Hamburg) 와  골드스미스 런던에서 미술을 공부하였고 2015년 함부르그에서 The Karl H. Ditze Prize 을 수상하였다. 그의 작품은 독일에서  다수의 개인전과 그룹전을 통해 소개되었다. 주요 전시로 Fuzzy Dark Spot –Videokunst from Hamburg, collection Falkenberg, Hamburg, 2019; Shroom! Hallo Festspiele, Hamburg, 2019; Confessing Animals, Strizzi, Cologne, 2018; Primal_Centered_She, Kunstverein München, München, 2017; Gucci Cruise, VIDEONALE 16, 2016, Bonn. 로사나는(https://rosannagraf.com/) 비디오, 퍼포먼스와 텍스트를 통하여 작업을 하며 그의 작품은 자아 정체성의 분열,장애, 기이함, 역설, 신념 그리고 정신성과 기술간의 관계를 주로 다룬다. 그의 작품속에 여성이나 젠더가 불분명한 대부분의 등장인물들은, 시공간을 초월한 초현실적 공간에서, 그들의 회화적 창조물에 대항하여 고유의 목소리를 찾아간다.  또한, 퍼포먼스 관객들의 심리적, 정신적 자아가 중점적으로 퍼포먼스와 상호작용하며 반복적으로 서로 소통한다. 그렇게 관객은 작품의 일부가 되어 참여하게 된다. 


Rosanna Graf (*1988 in Munich) lives and works in Hamburg. She studied fine arts at the Hochschule für bildende Künste Hamburg and Goldsmith College London. She is the winner of the Karl H. Ditze Prize, Hamburg, 2015. Her work was shown in several solo- and group exhibitions such as Fuzzy Dark Spot – Videokunst from Hamburg, collection Falkenberg, Hamburg, 2019; Shroom! Hallo Festspiele, Hamburg, 2019; Confessing Animals, Strizzi, Cologne, 2018; Primal_Centered_She, Kunstverein München, München, 2017; Gucci Cruise, VIDEONALE 16, 2016, Bonn. Rosanna Graf (https://rosannagraf.com/) works in the media of video, performance and text. Her artistic practice refers to the fragility of identity, to the disorderly, the grotesque and paradoxes, to belief systems and the connection between spirituality and technology. The mostly female or gender-unspecific characters in Rosanna Graf‘s works are often found in sur real interspaces, seemingly detached from the space-time continuum, in which they fight with their voices against their own pictorial creation. The relationship to the viewer is also repeatedly negotiated; in interactive performances, the psychological and spiritual self of the viewer is placed at the centre. The viewer enters the stage and becomes part of the spectacle.


 



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Mar
22
6:00 PM18:00

기금 모금 전시 오프닝/ Fundraiser Exhibition Opening

<SPACE 1-5 YEARS-20 ARTISTS> <스페이스 1 - 5 년 - 작가 20 인>
여인영, 이혜성, 이수원, 정고요나, 손선경, 정승, 김시하, 방은겸, 김세진, 얄루, 김예영 & 김영근, 황유미, 김소영, 정재은, 이영주, 두이 , 듀킴, 박양빈, 클라라 페트라 사보, 엔젤 바예스테로스 / InYoung Yeo, Hyesung ii, Suwon Lee, Goyona Jung, Seonkyung Son, Seung Jung , Siha Kim, Eunkyum Bang, Sejin Kim. YALOO, Yeyoung Kim & Younggeun Kim, Youmee Hwang, Soyoung Kim, Jeun Jung, Youngjoo Lee, DOOEE, Dew Kim, Yangbin Park, Klara Petra Szabo, Angel Ballesteros

일시/ Date: 2019. 3.22- 4.7 
오프닝/ Opening: 2019 3.22 18:00-21:00 with Pizza & Mulled Wine!!!
장소/Venue: 스페이스원/ Space One


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